Harapan

Aku gagal lagi dalam ujian ini
cubaan kali ini mungkin yang ke seratus kali
Kelak menjadi yang kesejuta kali
benteng yang menghalang keras sekali

Aku sangkakan aku ia yang akan tumbang
rupa2nya aku yang kecundang
kenyataan menjadi sebaliknya

Dalam keadaan yang kecewa
aku tanya pada diri
siapa yang bersalah dan lemah?
Adakah aku, dia, atau siapa2 saja?

Jika aku yang bersalah
berilah aku peluang dilain kali
walaupun sedikit

Tak perlu engkau bertanya
Apakah aku punya persiapan
Engkau hanya perlu berkata…~pergilah’
engkau bebas lakukan apa saja

Berilah aku kekuatan
yang berumah dalam diri
yang bertiangkan kebenaran
Berkehendak penuh keyakinan.

2 responses to this post.

  1. I’m not sure where you’re getting your information, but great topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for great info I was looking for this information for my mission.

    Balas

  2. Hey! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same
    niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a extraordinary job!

    Balas

Tinggalkan komen